Ako si (ne)dávať predsavzatia

Autor: Alexandra Biľanská | 4.4.2016 o 11:18 | Karma článku: 2,25 | Prečítané:  422x

,,Schudnem 5 kíl. Nebudem jesť po 17tej hodine. Budem viac pracovať na sebe, viac sa učiť, nenechávať si veci na poslednú chvíľu...“ 

Základným pravidlom pri tvorbe predsavzatí je žiadne si nedávať. Verím tomu, že väčšina z Vás si už takéto predsavzatia dala a verím aj tomu, že takmer 90% ľuďom sa ich predsavzatia splniť nepodarí. Ako si môžem byť tak istá? Človek ako lenivý tvor nemá rád drastické zmeny a predsavzatie typu schudnem 5 kíl je akosi nemotivujúce a predovšetkým zle definované.

Podstatou je dať si cieľ.

Základným pravidlom pri tvorbe predsavzatí je žiadne si nedávať. Podstatou je dať si cieľ. Cieľ, ktorý je jasný, merateľný a predovšetkým dosiahnuteľný.

Ako teda pretransformovať predsavzatie?

Predovšetkým sa spýtať samého seba, prečo to chcem. Je to preto, že sa necítim dobre vo svojom tele, som málo fit, prípadne mám jednu veľkú pneumatiku na bruchu, ktorá by mohla ísť do leta dole?

Váš cieľ je teda byť telesne zdravý. Tento cieľ obnáša v sebe veľa počnúc zdravou stravou, dostatok spánku, pravidelný pohyb a plno iných. Začneme teda pravidelným spánkom a snažíme si vytvoriť návyk na pravidelný spánok. Ja osobne veľmi rada spím a verím, že to pre väčšinu ľudí bude príjemná zmena spať dostatočne dlho. Ďalším krokom je zdravšia strava. Jedná sa o pomalé a postupné kroky, všetko samozrejme závisí na vašich počiatočných stravovacích návykoch. Ak ste zvyknutí jesť veľa a nezdravé jedlá, možno by neuškodilo skúsiť naberať si jedlo na menší tanier, dať si záväzok nedojesť všetko z taniera, skúsiť aspoň deň do týždňa bez pečiva, každý deň zjesť aspoň kúsok ovocia, raz do týždňa si dať rybu a podobne. Možností je naozaj veľa ako si vytvoriť zvyk na takéto zdravšie stravovacie návyky. Akonáhle uvidíte, že nad touto zmenou viac nepremýšľate a stal sa z toho zvyk, pridajte čosi nové.

Rovnako je to aj s cvičením. Ak necvičíte vôbec začnite pomalými krôčikmi ako napríklad prechádzka do práce alebo z práce pešo(samozrejme ak máte do práce 1-2km), ráno začnite malou rozcvičkou, zaveďte si rozvrh povinností, ktoré musíte za deň zvládnuť a ako prvé si do rozvrhu zaznačte veci, ktoré sú dôležité. Ak je zdravie a to vaše pôvodné predsavzatie schudnúť skutočne také dôležité, zaradíte si čas do diára ako prvý a pokúsite sa prispôsobiť deň tak, aby ste stihli aj pohyb a cvičenie.

 

V celom tom procese stanovenia si cieľa je veľmi dôležité, aby ste vedeli:

1. akými krokmi sa váš cieľ dá splniť?

2. prinesie mi niečo pozitívne?

3. skutočne po ňom túžim?

4. v ktorýkoľvek moment plnenia cieľa si viem povedať, že postupujem a blížim sa krôčik ku krôčiku k jeho splneniu?

Ak na tieto otázky neviete odpovedať, je možno vhodné prehodnotiť cieľ, zmeniť niečo na ňom alebo si stanoviť iný.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bez zmien bude padať ďalej

Na decembrovom straníckom sneme v Prešove bude Smer v najhoršej kondícii od svojho vzniku v roku 1999.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.

EKONOMIKA

Smer nechce vyšetriť ďalšiu kauzu

Za prešetrenie kauzy nehlasoval nikto zo Smeru.


Už ste čítali?